جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی می شود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود.
نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحد ها باشد.قبل از شروع جلسه مدیرعامل یا نماینده مدیریت باید دستور کار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.
1- وضعیت اقدامات انجام شده درخصوص جلسات بازنگری قبلی
2- نتایج ممیزی ها (داخلی ، خارجی ) و ارزیابی عملکرد با الزامات قانونی و سایر الزامات مربوط به گواهینامه ایزو
3- نتایج شكایات و نظرات طرف های ذینفع
4- وضعیت اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه
5- وضعیت عملكرد فعالیت ها و فرایند ها و انطباق محصول
6- پیشنهادات مربوط به بهبود و تغییرات سیستم ارائه شده از سوی مدیران و كاركنان
7- تغییراتی كه می تواند بر سیستم مدیریت یکپارچه تاثیر گذار باشد
8- گزارشات موردی نماینده مدیریت/ تضمین کیفیت(نیازمندی های قانونی و دیگر نیازمندیها مرتبط با جنبه های زیست محیطی و خطرات و ریسک های ایمنی و بهداشتی ) این گزارشات برحسب مورد بصورت تحلیلی و یا آماری خواهند بود
9- گزارش بازنگری خط مشی و اهداف سیستم
10- گزارش پایش سیستم
11- گزارش پایش برنامه های مدیریت و میزان دستیابی به اهداف و خط مشی
12- گزارش خلاصه ارتباطات برون سازمانی
13- نظرات مشاوران و گروه ها علاقمند در صورت نیاز
14 - تجزیه و تحلیل حوادث
15- تغییر شرایط حاکم ، شامل توسعه ها در قوانین و سایر الزامات مرتبط با جنبه ها و خطرات سازمان
1- راهكارهایی برای بهبود عملكرد فعالیت ها و فرایندها
2- روش هایی برای بهبود اثر بخشی سیستم مدیریت یکپارچه
3- راهكارهایی برای بهبود كیفیت ارائه محصول
4- تصمیمات مرتبط با تغییرات خط مشی و اهداف در صورت نیاز
5- برآورد نیاز و چگونگی تامین منابع برای تامین نیاز های اجرای سیستم مدیریت یکپارچه