جلسه بازنگری مدیریت ایزو

جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی می شود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود.

نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحد ها باشد.قبل از شروع جلسه مدیرعامل یا نماینده مدیریت باید دستور کار را تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.


ورودی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- وضعیت اقدامات انجام شده درخصوص جلسات بازنگری قبلی

2- نتایج ممیزی ها (داخلی ، خارجی ) و ارزیابی عملکرد با الزامات قانونی و سایر الزامات مربوط به گواهینامه ایزو

3- نتایج شكایات و نظرات طرف های ذینفع

4- وضعیت اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه

5- وضعیت عملكرد فعالیت ها و فرایند ها و انطباق محصول

6- پیشنهادات مربوط به بهبود و تغییرات سیستم ارائه شده از سوی مدیران و كاركنان

7- تغییراتی كه می تواند بر سیستم مدیریت یکپارچه تاثیر گذار باشد

8- گزارشات موردی نماینده مدیریت/ تضمین کیفیت(نیازمندی های قانونی و دیگر نیازمندیها مرتبط با جنبه های زیست محیطی و خطرات و ریسک های ایمنی و بهداشتی ) این گزارشات برحسب مورد بصورت تحلیلی و یا آماری خواهند بود

9- گزارش بازنگری خط مشی و اهداف سیستم

10- گزارش پایش سیستم

11- گزارش پایش برنامه های مدیریت و میزان دستیابی به اهداف و خط مشی

12- گزارش خلاصه ارتباطات برون سازمانی

13- نظرات مشاوران و گروه ها علاقمند در صورت نیاز

14 - تجزیه و تحلیل حوادث

15- تغییر شرایط حاکم ، شامل توسعه ها در قوانین و سایر الزامات مرتبط با جنبه ها و خطرات سازمان


خروجی های جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

1- راهكارهایی برای بهبود عملكرد فعالیت ها و فرایندها

2- روش هایی برای بهبود اثر بخشی سیستم مدیریت یکپارچه

3- راهكارهایی برای بهبود كیفیت ارائه محصول

4- تصمیمات مرتبط با تغییرات خط مشی و اهداف در صورت نیاز

5- برآورد نیاز و چگونگی تامین منابع برای تامین نیاز های اجرای سیستم مدیریت یکپارچه


گواهینامه ایزو IWA1

IWA1:2005 فراهم کننده راهنمایی برای سازمانهای درمانی است که مشغول مدیریت، ارائه، یا نظارت بر خدمات و محصولات درمانی، اعم از آموزش و یا تحقیق، در پروسه ای مداوم به انسان ها، فارغ از نوع، اندازه و محصول یا خدمت ارائه شده هستند.

جلسه بازنگری مدیریت چیست ؟

جلسات بازنگری مدیریت هر یکسال یکبار برگزار میشود و در آن سیستم مدیریت کیفیت و اثربخشی فرآیند صدور گواهینامه ایزو بررسی میشود و نتایج حاصل از این بازنگری باید به جلسه بعدی کمیته ارائه شود. نماینده مدیریت سازمان مسئول برگزاری جلسات و همچنین رئیس جلسات بازنگری مدیریت می باشد.شرکت کنندگان باید شامل مدیرعامل، نماینده مدیریت و در صورت نیاز مدیران واحدها باشد.

گواهینامه ایزو 50001

هدف گواهینامه ایزو 5001 ، توانمند سازی سازمانها برای ایجاد سیستم ها و فرایندهای ضروری برای بهبود عملكرد انرژی شامل كارآیی، استفاده و مصرف انرژی است. ایزو 50001 با چارچوب مدیریت انرژی می تواند به شما در دستیابی به اهداف و مدیریت ریسک های موجود در تامین انرژی شما کمک کند،

تفاوت بین ایزو 9000 و ایزو 9001 چیست؟

ایزو 9000 جزء خانواده استاندارد است و یک سیستم مدیریت کیفیت را توصیف می کند و ایزو 9001 نیز حاوی الزامات سیستم مدیریت کیفیت می باشد. عموما شرکت ها برای اخذ ISO 9001 اقدام می کنند.

انواع گواهینامه های ایزو

هدف اصلی این سازمان یکپارچه نمود قوانین با استفاده از انواع گواهینامه های ایزو به منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می باشد. اخذ گواهینامه ایزو برای سازمان ها و شرکت های خدماتی یکی از مهمترین مسائل می باشد و سبب اعتماد مشتری نسبت به سازمان و شرکت مربوطه می شود.

چگونه ایزو 9001 به چالش هاي SME کمک مي کند؟

بهره گیری از ایزو 9001 به منظور افزایش سطح کیفی سیستم مدیریت کسب و کار شما یکی از اولین و اساسی ترین نکات برای شروع به فعایت کاری می باشد.اخذ گواهینامه ایزو 9001 این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می کند که با استفاده از رعایت دستورالعمل های آن بهبود کسب و کار محقق و این موضوع سبب رضایت مشتریان نیز خواهد شد.